nedjelja, 10. lipnja 2012.

Novosti iz malog vrta ...

U ovom današnjem javljanju bih vam želio predstaviti nekoliko biljaka iz svoga rasadnika koje do sada nisu bile predstavljene:

Na ovoj slici su izdanci krumpira. U cvijetnjak sam zatrpao nekoliko krumpira, koji su mi ostali neiskorišteni od jedne ranije kupovine. Kako su već bili smežurani i počeli tjerati klice, nisam ih mogao više koristiti za jelo, pa sam ih na brzinu zatrpao. Ovdje sam stavio samo dva veća; ostale sam, kad sam vidio da su ovi krenuli, zatrpao van zgrade, pa ću pratiti kako će se dalje razvijati. Ukoliko bude dobrih vijesti odande, napraviću koju fotografiju i tamo.

Na ovoj slici su jako rani flanci andskih bobica (Physalis peruviana), koje mislim da dosad nisam stavljao u ove preglede. Riječ je o penjačicama, koje mogu rasti i do 2 metra visoko, a plodovi su im bobice ovijene laticama. Bobice su kiselog okusa, bogata je vitaminom C, a i nekim drugim vitaminima, dok se latice ponegdje stavljaju na rane, dok se drugi dijelovi biljke mogu koristiti protiv proljeva (ako laže njemačka vikipedija, lažem i ja ...)

Izop (Hyssopus officinalis) je začinska i ljekovita biljka. U jelu se koristi kod salata, a kao ljekovita biljka pomaže, između ostalog, i kod zubobolje.

Nedavno sam počeo malo intenzivnije sijati u posudicama nekoliko vrsta kupusa i biljaka iz bliže familije, a jedna od njih je karfiol (cvjetača). Karticu sam raspodjelio na ovih 9 posudica, a različita veličina izdanaka u različitim posudama dolazi od toga što nisu sve bile posijane u isto vrijeme. Sve u svemu, fino napreduju, ali su još dosta daleko od presađivanja.

Evo još jedne iz familije "Kupus & Co." - kelj sam dosada i spomenuo pokoji put u ovim javljanjima, a ovaj put samo da bih dokumentirao napredak. I ovdje se je sijanje razvuklo preko nekoliko dana, pa su neki flanci fino uznapredovali, dok se drugi raspoznaju tek kao sitne točkice.

Nema komentara:

Objavi komentar