nedjelja, 27. svibnja 2012.

Vrtni dnevnik - Naborani kelj - 1. dio

Nadam se da si ovim imenom, koje sam - u nedostatku pravoga - izmislio, neću uništiti svoju reputaciju vrtlara u internetskim krugovima. Tražeći na Wikipediji paralelno na njemačkom i našim jezicima, našao sam da je paralelno njemačkoj riječi "Wirsing" na srpskoj stranici stoji "kelj", dok na hrvatskoj nema paralelnog priloga. Tražeći pod njemačkim "Grünkohl", našao sam na hrvatskoj stranici "kelj", dok na srpskoj nije bilo ništa. Kako je obični kelj, koga ja poznajem, sličniji "Wirsingu", ostavio sam njega pod "kelj", dok sam za ovaj ovdje na brzaka smislio ovo ime.

Inače, i svojstva ove vrste su jako slična onoj drugoj, tako da se nadam da nisam ništa zbrljao.

Što se tiče nekih općih informacija, sije se, po informacijama na pakovanju od V do VII mj., na 0,5 - 1 cm dubine, a od VII - IX mjeseca se rasađuje na 50 x 40 cm razmaka. Berba je od polovice X mj. do I mj. Trajanje klijanja je 5-8 dana.

Kako sam karticu potrošio, tako da zasad nemam više sjemena za sliku, stavio sam ovdje sliku sjemena običnog kelja, jer je ono ovome, koliko se sjećam, jako slično do potpuno isto po izgledu.

Vrećicu sa sjemenom sam kupio u Penny-Marktu, discounteru s jeftinom robom, i koštala je samo 0,15 eura. Budući da su sve informacije na pakovanju (ima ih čak i više nego na skupljem pakovanju sa sjemenom kelja), mislim da je sasvim OK. Sjeme je, inače od firme "Mayer's". Pakovanje sadrži - po informaciji proizvođača - oko 80 zrna sjemena.

Evo ovdje i slike rasade. Cijelu karticu sam rasadio na 6 posudica, a u svakom je nekih 12 - 15 zrna sjemena. Posadio sam ih, ako se ne varam, u ponedjeljak, 21. 05., a mislim da su se danas izašli i prvi izbojci (toliko su sitni da stvarno nisam siguran, ali do sutra bi se sigurno morali vidjeti, prema tome, moram se strpiti do sutra).

Nema komentara:

Objavi komentar