nedjelja, 27. svibnja 2012.

Vrtni dnevnik - Kelj - 1. dio

Odlučio sam početi sistematski pratiti razvoj pojedinih vrsta biljaka od sadnje pa nadalje (nadam se do berbe, ali ...). Na početku svake serije ću napisati nešto o sadnji, sjemenu koje sam posijao, a naći će se i slika sjemena, pakovanja i nasada.

Prvi u seriji je kelj - po informacijama koje sam našao na pakovanju sjemena, može se sijati od poč. IV do sred. VII mjeseca za flance, od pol. V do pol. VIII mjeseca direktno napolju, a berba bi trebala biti od poč. IX pa sve tamo do kraja II mjeseca (dobro podnosi hladnoću).

Bitno je spomenuti da se mjesto sadnje svake godine treba mijenjati, kako bi se spriječilo pojavljivanje bolesti svojstvenih za sve vrste kupusa (pojedinosti zasada ne znam, samo prenosim informaciju koju sam našao na pakovanju ... )

Nešto o slikama sjemena - sva sam sjemena slikao na listu papira iz bilježnice - radi orijentacije, jedan kvadratić je 5 x 5 mm.

Što se tiče sjemena kelja, ono je okruglo, tvrdo, otprilike 2 mm u promjeru.
Sjeme je kupljeno u "Dehneru", jednom od najvećih specijaliziranih lanaca za ovu struku u Njemačkoj. Pakovanje sadrži, prema navodu na pakovanju, nekih 100 zrna. Cijena je standardna za marku Dehner, a to je nekih 1,19 ili 1,49 eura, ne znam točno.
Ove tri male posudice na slici sam zasadio danas. Ovaj izbor mi se čini logičan, pošto će se ionako morati presađivati. U svakoj posudici se nalazi 15-tak zrna sjemena. Po informacijama na pakovanju, klijanje bi trebalo trajati 14 - 21 dan.

Nema komentara:

Objavi komentar