ponedjeljak, 9. srpnja 2012.

Novosti iz malog vrta - 2012-07-08

Kako sam krajem 6. mjeseca bio na ljetovanju, za to vrijeme nije bilo novosti iz vrta. Nije ih bilo ni nakon toga ovih nekoliko dana, iz jednostavnog razloga - moja odsutnost i nezalijevanje s jedne, a nekoliko vrelih dana s druge strane su odnijeli svoj danak i poveći dio onoga što je raslo u posudicama je nastradalo. Ipak, nakon sedam dana ipak se je uspjelo skupiti nekoliko dobrih vijesti za ovo javljanje:

Krastavci su, za divno čudo, preživjeli sušu i vrućinu, i za nagradu su preseljeni u veliki betonski cvijetnjak. U slijedećih nekoliko dana će se morati adaptirati na novo okruženje i ponovno krenuti s rastom. Kako je zemlja dosta bogata kompostom, trebali bi imati dobre uvjete za rast.


Mahune su naizgled dobro pregurale sušu, što je bilo i za očekivati, budući da su već prije poprilično uzrasle. Na njima se već nalaze i prvi zametnuti plodovi, ali tek pokoji na svakom struku. Nadam se da će ih doći više u slijedećim danima ...


Mrkva me je koštala dosta živaca i - kako se vidi iz priloženog - nije puno toga uzvratila. Bila je pregusto posađena, što je dovelo do malih plodova, a osim toga, blokirala mi je dugo vremena skoro cijeli cvijetnjak. Naučena lekcija - saditi mrkvu na otvorenom i puno rijeđe. Kartice su ogromne i mogu biti dovoljne za popriličnu površinu.

Paradajz je fino izrastao i sadnice su dosta dobre, a neke od njih sam preselio da iskoriste prostor koji sam dobio vađenjem mrkve. Ono što me oko paradajza brine, to je da li će se na njemu stići formirati plodovi, budući da sam kasno počeo s pravljenjem rasade. Kako ostaje još više od dva mjeseca ljeta, optimističan sam po tom pitanju.

Žitu bih, za razliku od mrkve, mogao dati dobru ocjenu. Uzima malo prostora, skoro sigurno uspjeva, a i prinos je sasvim u redu. Osim toga, ako se čovjek pobrine za to u pravo vrijeme, sjeme je lako nabaviti skoro na svakoj njivi. Za iduću godinu, međutim, gledaću ipak da pronađem slobodnu površinu na otvorenom za to, pošto sad već imam poprilično sjemena i njegovo zasijavanje bi uzelo puno više prostora negoli do sada. Ono što je bitno napomenuti, a na slici se ne vidi, to je činjenica da žito dolazi prilično neujednačeno - pojedini klasovi, koji su bili postrani i imali više prostora, već su sazreli, dok je ostatak, skupljen u sredini, još poprilično zelen.

Nema komentara:

Objavi komentar