srijeda, 15. svibnja 2013.

Analiza - "Plinska svjetiljka" / "Gaslight" (USA 1944.)

Top-lista

"Plinska svjetiljka" / "Gaslight" (USA 1944.)
rež.: George Cukor
gl.: Ingrid Bergman, Charles Boyer, Joseph Cotten i dr.

1 - špica - NA
2 - londonska klima, nerazjašnjeno ubistvo i mlada djevojka, koja u pratnji svoga skrbnika izlazi iz kuće - 7.0
3 - od djevojkinog skrbnika doznajemo da ona odlazi u Italiju, gdje će se g. Guardi brinuti za nju - 7.2.
4 - Paula je provela kod maestra Guardija nekoliko godina i na najboljem je putu da postane operna pjevačica - 7.3.
5 - Paula maestru priznaje da se je zaljubila; poprilično slatkasto - 7.1.
6 - maestro joj savjetuje da uživa u svojoj sreći - 6.9.
7 - doznajemo i tko je muškarac u koga se je zaljubila - Gregory, pijanist koji je prati na klaviru tokom poduke - 6.8.
8 - Paula Gregory-ju govori kako želi otputovati sama na tjedan dana da razmisli o svemu - 6.7.
9 - Paula u vlaku upoznaje staru damu, koja uživa u čitanju krimića - 6.8.
10 - starica živi u Londonu na istom trgu gdje je živjela Paulina tetka, i sjeća se toga ubistva, iako nije tada ondje živjela; Paula joj ne govori da je žrtva ubistva bila njezina tetka - 7.0.
11 - Paula dolazi u Como, gdje je Gregory već čeka - 7.2.
12 - njih dvoje, jutro u hotelu na jezeru; kičasto do boli - 6.9.
13 - planiranje zajedničkog života, veliki planovi, Gregory predlaže da žive u Londonu - 7.0
14 - Gregory pravi velike planove za London, Paula mu priča o svojoj tragediji i smrti njene tetke - 7.1.
15 - ona se ipak odlučuje pristati na London i povratak u kuću svoje tetke - 7.2.
16 - London - bakica iz vlaka se mota oko kuće br. 9 (u kojoj se je dogodilo ubistvo) i u koju se netko ponovno useljava; uskoro dolaze Paula i Gregory - 7.1.
17 - nakon kratkog čavrljanja s miss Thwaites (tako se zove bakica iz vlaka), Paula i Gregory ulaze u kuću - 7.2.
18 - njih dvoje razgledavaju kuću - 7.3.
19 - Paula priča o svojim sjećanjima na tetku - 7.2.
20 - Paula se sjeća i noći kad je njena tetka ubijena - 7.3.
21 - njoj se ponovno vraćaju sjećanja na tragediju koju je ovdje doživjela, ali se okreće budućnosti - 7.2.
22 - Paula nalazi jedno pismo u tetkinim notama - 7.3.
23 - ona ga čita, a Gregory joj nato uzima pismo iz ruku - 7.5.
24 - bakica pred kućom vreba na kuharicu bračnog para, Elizabeth; od ove čujemo da se Paula ne osjeća dobro i da Gregory ne želi da im dolaze gosti - 7.4.
25 - nova služavka je u kući familije Anton, Nancy; Gregory joj govori da je njegova žena poprilično osjetljiva osoba i da ne razgovara puno s njom - 7.5.
26 - Nancy se upoznaje i sa Paulom; Paula i Gregory odlaze u šetnju Londonom, toga dana su tri mjeseca braka - 7.3.
27 - Gregory joj poklanja broš i stavlja u njenu tašnu - 7.4.
28 - oni odlaze u vožnju kočijom; Nancy i kuharica razgovaraju o gazdarici - njima ona izgleda normalna - 7.5.
29 - Paula i Gregory su u Toweru; ona je izgubila njegov broš, ali to taji mužu - 7.6.
30 - izlaze u dvorište Towera i sreću jednog čovjeka, koji misli da je poznaje; Gregory pravi primjedbu Pauli da je postala zaboravljiva; počinje psiho-teror - 7.7.
31 - ona ga hvata u laži, pošto on zna gdje su dragulji, a nikad nije bio u Londonu; on odmah prelazi u napad i prebacuje joj da je zaboravljiva i sumnjičava - 7.6.
32 - Gregory je opsjednut draguljima; nepoznati čovjek ih posmatra - 7.5.
33 - oni su kod kuće, scena zbog broša - 7.6.
34 - ona počinje sumnjati u sebe i u svoj razum - 7.7.
35 - Nancy i Paula su u Paulinoj sobi; svjetiljka se odjednom gasi, kao da je negdje drugdje odvrnut plin - 7.6.
36 - na tavanu se čuju koraci; slijedeći dan, nepoznati čovjek i starica razgovaraju - 7.5.
37 - starici se Antonovi ponašaju čudno; Paula izlazi u šetnju, Nancy je ispituje kuda ide i kad će se vratiti - 7.4.
38 - Paula se na kraju vraća u kuću, a da nije otišla u šetnju; starica komentira njeno ponašanje - 7.5.
39 - nepoznati čovjek je inspektor u Scotland Yardu; on vadi stare dokaze oko slučaja ubistva lady Alquist - 7.6.
40 - ime nepoznatog je Brian Cameron; on sa svojim šefom razgovara o slučaju; ovaj mu govori o draguljima ubijene lady Alquist - 7.5.
41 - ubica nikad nije pronađen, a ne zna se ni za dragulje - 7.4.
42 - Cameron namjerava nešto poduzeti u slučaju; promjena scene, Paula je u kući, potpuno uplašena - 7.3.
43 - Gregory ponovo pravi scenu oko sitnica - Paula želi naložiti vatru, on zahtjeva da pozove služavku - 7.4.
44 - Gregory zadirkuje Nancy, Pauli je neugodno - 7.3.
45 - Paula zamjera mužu kako se ponaša prema služavki; on s njoj postupa kao s maloumnicom - 7.4.


Ocjena - 7.30 (45)

1 komentar:

  1. Pozdrav, želim podijeliti svoje prekrasno svjedočanstvo. Nakon što sam godinama bio u vezi s mužem, raskinuo je sa mnom, učinio sam sve što je bilo moguće da ga vratim, ali sve je bilo uzalud, toliko sam ga želio zbog ljubavi koju imam za njega, molio sam ga sa svime, davao sam obećanja, ali on je to odbio. Prijatelju sam objasnio svoj problem i ona mi je predložila da se radije obratim čarobnjaku koji bi mi mogao pomoći da dam čaroliju da ga vratim, ali ja sam tip koji nikad nije vjerovao u čaroliju, nisam imao izbora nego da ga isprobam, poslao sam e-poštu kotača pravopisa, a on mi je rekao da nema problema da će sve biti u redu prije tri dana, da će se moj bivši vratiti meni prije tri dana, bacio je čaroliju i iznenađujuće je drugi dan, bilo je oko 16 sati. Bivša me zvala, bila sam toliko iznenađena, odgovorila sam na poziv i sve je rekao da mu je toliko žao zbog svega što se dogodilo da je želio da mu se vratim, da me toliko voli. Bila sam tako sretna i otišla sam k njemu tako smo ponovno počeli sretno živjeti zajedno. Otada sam obećao da ću svima koji znam da imaju problema u vezi biti od pomoći takvoj osobi upućujući ga ili jedinog pravog i moćnog kaluđera pravopisa koji mi je pomogao u rješavanju mog problema. email: doctorosagiede75@gmail.com ili WhatsApp na +2349014523836 ili Viber na +2349014523836 možete mu poslati e-poštu ako vam je potrebna njegova pomoć u vezi ili bilo kojem drugom slučaju.

    OdgovoriIzbriši